tirsdag den 2. juni 2020

Anmeldelse: Når jeg ser dig af Holly Miller

Denne anmeldelse er for Palatium Books




·                     Titel: Når jeg ser dig
·                     Forfatter: Holly Miller
·                     Sprog: Dansk
·                     Antal sider: 419
·                     Originalsprog: Engelsk
·                     Originaltitel: The Sight of You
·                     Forlag: Palatium Books
·                     Oversætter: Mette Wigh Tvermoes
·                     Udgivet på dansk: 2020
·                     Læst: Maj 2020
·                     Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤❤


Om bogen:

Ville du vælge kærligheden, hvis du vidste præcis, hvordan det ville gå?
For Joel er kærligheden ikke længere en mulighed. Men da han møder Callie, kan han ikke undgå at føle sig tiltrukket af hende. I Callie ser han den mulighed for alligevel at tage del i livet, som han ellers havde opgivet. Og i Joel opdager Callie den slags kærlighed, hun altid havde håbet på var mulig. De udfordrer hinanden til at tage chancer, til at le og til at stole på, at lige meget hvor meget man slår sig, vil den anden altid være der til at samle én op.

Men Joel har en hemmelighed. Han drømmer om de mennesker, han elsker, og drømmene bliver altid til virkelighed. En nat drømmer Joel den drøm om Callie, som han har frygtet mest, og de må hver især beslutte, hvad de vil. Vil Callie blive sammen med Joel, selvom hun kender sin skæbne? Og hvis man kender sin fremtid, hvordan kan man så være fri til at påvirke sit liv?

Når jeg ser dig er en fejende romantisk og uforglemmelig debut om det mod, det kræver at elske, særligt når man tror, man ved, hvordan det hele ender.




Min vurdering:

Dette er første gang jeg læser Holly Miller, derfor vidste jeg ikke hvad jeg gik ind til. Men H O L D  N U  O P.

Det har taget mig et par dage om at skrive denne anmeldelse, da jeg lige skulle sunde mig. Måtte også lige sende en mail til min kontakt ved Palatium books, for at sige, at næste gang de sender mig en bog i stil med denne, må de meget gerne sende kleenex med.

Det er ingen hemmelighed at nogle bøger får tårer frem hos mig, men med denne, ja der storhylede jeg. Dette er den ultimative romantiske roman. Joel og Callie mødes, de lære hinanden at kende, forelsker sig, men skæbnen skiller dem ad igen. Mere vil jeg ikke gå i dybden med den, da det vil blive svært uden at afsløre for meget af handlingen.

Bogens plot er så virkelighedstro, og den måde forfatteren skriver det hele så realistisk gjorde det endnu sværere at lægge bogen fra mig. Jeg måtte bare læse den færdig, men… Puha, mere skriver jeg ikke.

Jeg kan varmt anbefale denne bog og kan med tårer i øjnene give fem store tårevældet ud af fem ❤❤❤❤❤.

Ikke alle bøger behøver ende med ”Og de levede lykkeligt til deres dages ende” for at være en fantastisk bog...


Om forfatteren:

Holly Miller er født og opvokset i Bedfordshire. Efter sin universitetseksamen har hun arbejdet som marketingmedarbejder, redaktør og tekstforfatter. Holly bor i Norfolk sammen med sin kæreste og deres hund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar