tirsdag den 30. april 2019

Anmeldelse af De giver nok slip, når det bliver lyst af Tenna Vagner

Denne anmeldelse er for forlaget Petunia.


  • Titel: De giver nok slip, når det bliver lyst
  • Forfatter: Tenna Vagner
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 46
  • Genre: Ungdomsgys
  • Forlag: Petunia
  • Udkommer: 1. juni 2019
  • Læst:  20. april 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️

Bagsiden:
Har du nogensinde overvejet, hvad der ville ske, hvis mørket tog dig?16-årige Sanne hjemsøges jævnligt af sin frygt for mørket. Hun holder gruopvækkende barndomsoplevelser hemmelige for at sikre, at mørket ikke tager dem, hun elsker.Sanne tror, at de, der ikke kender mørkets ondskab, er i sikkerhed, men denne overbevisning rystes en kold vintereftermiddag, da hendes lillesøster foreslår en genvej.Læs med og find ud af, hvor mørkeræd du i virkeligheden er

Min anmeldelse:
Denne bog er et ungdomsgys til unge fra omkring 12 år +. Jeg har ikke rigtig bevæget mig inden for denne genre før.

Er mørket så farligt, som dem med mørkeræd går og tror? Find svaret i denne bog.

Bogen handler om 2 søstre der skal cykle over til deres mormor for at spise aftensmad. Storesøster Sanne vil gerne, at far kører dem, men lillesøster Charlotte er klar til at cykle. Og det ender selvfølgelig med at de begiver sig af sted på cykler. Sanne har aldrig fortalt nogen at hun er mørkeræd og da Charlotte vil tage en anden sti hjem til mormoren er Sanne nød til at følge med hende. Jeg vil stoppe her med at fortælle mere, da jeg ellers kommer til at røbe hele bogen.
Jeg sad ude på stolen, mens jeg læste og ja jeg fik da også lidt ondt i maven, jeg er selv mørkeræd, så jeg kunne 100 procent sætte mig ind i Sannes tankegang.
Det er tydeligt at de to søstre er vidt forskellige og har hver deres tankegang, det har Tenna fået beskrevet rigtig godt.

Bogen er skrevet i et let læseligt sprog og hurtig at læse. Jeg må indrømme at jeg blev lidt irriteret på slutningen. For en bog kan bare ikke slutte sådan.

Jeg vil med glæde anbefale den til andre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar