torsdag den 4. juli 2019

Anmeldelse Sumpbaronens rejse af Christina E. Ebbesen

Denne anmeldelse er for Christina E. Ebbesen



  • Titel: Sumpbaronens rejse
  • Forfatter: Christina E. Ebbensen
  • Serie: Til Arets´ Ende #1
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 503
  • Forlag: Ulven og Uglen
  • Udgivelsesår: 2019
  • Læst:  Maj/juni 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️½

Bagsiden:
Hvis Garvin vil redde sin families fremtid og sit len fra grev Ereks kløer, må han deltage i den royale ridderturnering. Men konkurrencen byder på en lang og farlig rejse genne landet, og Garvin mangler både penge og en væbner.

Rubin vil for alt i vernden flygte fra sin fortid og en sindssyg ildvæver. Det sidste sted, nogen vil lede efter ham, er i det elverfjendtlige menneskerige Karbon, men uden en beskytter vil han blive gjort til slave, så snart menneskene ser hans lange ører.

Garvin og Rubin er hinandens sidste chance.

Serien TIL ARETEZ´ ENDE er historien om et umage pars rejse over planeten Artez, en verden med mennesker, elvere, orker og harpyner, som du ikke har se dem før. I SUMPBARONENS REJSE må Garvin og Rubin ikke blot kæmpe for deres overlevelse, men også for hinanden, for Karbon er ikke klar til et komplekst forhold mellem to kammerater fra hver sin race.

Min anmeldelse:
Rubin eller Robin lidt forskelligt hvad han kaldes er flygtet fra sin herskende forlovede. Han er elver og i menneskeverden ses de som slaver. Da Rubin hverken har halsring eller et brændemærke skal han virkelig passe på at menneskene ikke opdager det, fanger ham og sætter ham på aktion. 
Garvin der er på vej til den royaleturnering støder tiælfældigt på Robin og da deres veje lidt senere mødes igen, ender Robin som Garvins væbner. De begiver sig nu ud på en rejse sammen hvor de skal lave forskellige opgaver og kæmpe en del kampe. 

Dette er en helt anden genre end hvad jeg ellers læser, forfatter Christina E. Ebbesen kontaktet mig og spurgte om jeg havde lyst til at anmelde hendes bog og det kunne jeg ikke sige nej til. Og hold nu op det har jeg ikkefortrudt.Den er virkelig velskrevet, men der er meget at holde styr på. Bogen er fuld af eventyr, fortryllelse, magi, skove, hemmeligheder, fremmede sprog, humor, bromances, elvere, feer, natur, fantasy, middelalder, spirituel guddommelighed, følelser og meget meget mere. Så er du til den slags er denne bog fantastisk.
Jeg selv havde svært at blive fanget af historien. Men når det er sagt vil jeg gerne gentage og sige at den er fantastisk godt beskrevet og gennemtænkt. 

Bogen indeholder kort over planeten Aretz, kort over Karbon, Solsystemet, Kalender samt Appendiks

Jeg vil give denne bog 3,5 ❤️. Jeg vil gerne anbefale denne bog til alle der er vilde med fantasy. 

Jeg havde svært ved at holde koncentrationen lang tid af gangen. Jeg glæder mig dog alligevel til at læse de efterfølgende af serien. 

Tak til Christina E. Ebbesen og Ulven og Uglen for dette anmeldereksemplar 💔

Ingen kommentarer:

Send en kommentar