torsdag den 16. januar 2020

Anmeldelse: For evigt af Monica Murphy

Denne anmeldelse er for Flamingobooks



  • Titel: For evigt
  • Forfatter: Monica Murphy
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 223
  • Genre: Young adult  Roman
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Forever
  • Forlag: Flamingo
  • Oversætter: Sarah Louise Pedersen
  • Udkom på dansk: 2018
  • Læst: Januar 2020
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️



Om bogen:

Kold. Urørlig. Ufølsom.

Det er det, de siger om mig på skolen.

Der er kun én pige, der nogensinde ville kunne få mig til at ændre mig, og der er Amanda Winters. men jeg knuste hendes hjerte.

Så for at komme igennem high school prøver jeg at fokusere på at føre vores footballhold til finalen og komme ind på det college, jeg drømmer om. Og færdiggøre mit år som senior uden at flygte fra mine problemer.

Men jo længere tid jeg tilbringer uden Amanda, jo mere savner jeg hende. Hendes smil. Hendes latter. De ting, hun sagde. Hvordan hun så p mig, som om jeg var den eneste person, der betød noget. Den måde, hun fik mig til at føle ...

Hvorfor kan jeg ikke får det hele, inklusive pigen? Jeg er fast besluttet på at gøre det hele godt igen og vinde Amandas hjerte tilbage.

For evigt.
  

Min vurdering:

Jeg elsker bogserie, især når jeg som læser har dem alle og kan gå i gang med den næste med det samme. Det kunne jeg med denne. For evigt er #3 af Monica Murphy, men desværre har Flamingo kun oversat #2 og #3.

Igen følger vi begge karakterer, vi kommer mere ned i dybden hos Jordan, dog kunne jeg godt have tænkt mig at vi havde fulgt ham i de dage han forsvinder. Det afsnit er forfatteren kommet for let over. Det ene kapitel slutter og i næste er der gået tre uger, og Jordan fortæller kort hvad der er sket. Kunne godt have tænkt mig at have flugt den samtale med hans far.
Jordan har ikke samme tætte forhold til sine forældre som Amanda og stemning er også helt anderledes hos hende. 

To karakterer jeg efterfølgende godt kunne tænke mig at dykke længere ned i er Kyla og Blake. De er et spændende par. De er et sødt par, der er så forskellige at deres hverdag må være sjov, men kaotisk.

Bogtitlen siger nok det hele "for evigt". Men jeg vil dog sige at Jordan skal kæmpe for og overbevise Amanda om sine følelser.

For evigt er hurtigt læst, da den ikke har lige så mange sider som mere end venner. Og det er lige før det hele sagtens kunne have været samlet i en bog.
Man får en god læseoplevelse, Monica Murphy skriver godt og jeg håber vi snart ser nyt fra hende på dansk

En sød slutning på en fantastisk historie, der kunne dog kun have været en epilog, der kort fortalte hvordan det går dem når de kommer på universitetet. 

Og noget af det jeg også elsker ved denne serie, er at der ikke er gået fuldstændig sex i den, som der er i mange andre YA-romaner. Ja der er kysse og vi rører ved hinanden scener, men ingen sexscener før, ja den finder du når du læser bogen. 

Jeg vil varmt anbefale denne bog, men jeg synes der mangle lidt omkring Jordans forsvinding og kan derfor kun give fire ❤️ ud af fem, Men det er helt klart en bog jeg kommer til at læse igen, da den er godt skrevet og lige til at gå i gang med. Og så er den fyldt med humor. Og klart anbefale at man læser Mere end venner før for evigt.

Tak til Flamingo for dette anmeldereksemplar. 


Om forfatteren:

Monica Murphy er en New York Times – og USA Today-bestsellerforfatter, der skriver New Adult, Young Adult og romance. Hendes bøger er udkommet på mere end ti sprog og har solgt over en million eksemplarer på verdensplan.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar