lørdag den 21. november 2020

Anmeldelse: Hjerteslag af Ulrika Louisa Bjerregaard

 



·        Titel: Hjerteslag

·        Forfatter: Ulrika Louisa Bjerregaard

·        Serie: Hjertehistorier #1

·        Sprog: Dansk

·        Genre: YA

·        Forlag: Petunia

·        Udgivelsesår: 2020

·        Læst: 2020

·        Bedømmelse:❤️❤️❤️❤️❤️

 

Om episode 1:


Alberte bliver i en festleg udfordret til at kysse klassekammeraten, Lea. Følelser, som hidtil har været ukendte, spirer frem mellem de to. I denne episode skal vi følge Alberte og Leas forelskelse udvikle sig og få vinger.

Dette er første episode i #Hjertehistorier. Episoderne er fortalt fra hjertet til hjertet. Hver episode har et unikt tema, som handler om unges identitet og nysgerrighed efter, hvem de er. Historierne er fortalt gennem unge fortællere, cirka 16-18-årige, til unge læsere … og deres forældre, lærere eller andre, som er nysgerrige efter at læse mere om ungdomsliv.

 

Min vurdering:

Alberte går i 2.g, er kæreste med Malthe og det har det rigtig godt i deres forhold, men en aften er de til fest, hvor Alberte får en udfordring i S, P eller K. Hun skal kysse med Lea, dette kys sætter gang i en masse tanker og følelser hun ikke rigtig ved hvad hun skal gøre ved.

Endnu en gang har jeg fornøjelsen af at læse noget af forfatter Ulrika Louisa Bjerregaard, og endnu en gang bliver jeg draget ind i en historie, der er gennemtænkt og velovervejet. Det er tydeligt at Ulrika har sat sig ind i tingene og har virkelig formået at få følelser med ind i denne episode. Jeg er vild med hovedpersonerne, og slutningen, som jeg skrev til Ulrika, ”jeg må have mere”.

Og at det hele er pakket ind i et lækker cover gør kun oplevelsen endnu bedre.

Jeg kan varmt anbefale denne serie, den letlæselig, lærerig og tager fat i emner som selvværd, panseksualitet og venskaber. Jeg sender den af sted med fem ❤️❤️❤️❤️❤️ ud af fem. Glæder mig til at læse de resterende episoder i serien.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar