tirsdag den 25. juni 2019

Anmeldelse af du må aldrig glemme mig af Mhairi McFarlane

Denne anmeldelse er for forlaget HarperCollins


  • Titel: Du må aldrig glemme mig
  • Forfatter: Mhairi McFarlane
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 393
  • Genre: Roman
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Don´t you forget about me
  • Forlag: HarperCollins
  • Oversætter: Kamilla Pontoppidan Haderup
  • Udkom: 2018
  • Læst:  Juni 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️

Bagsiden af bogen:
Georgina Horspool har aldrig i sit liv haft en mere katastrofal uge.
Hun bliver fyret fra sit job på Sheffields værste restaurant, og tager så på uanmeldt besøg hos sin komiker-kæreste og overrasker ham i seng med en anden. Hun har intet andet valg end at slå op med ham og finde sig et nyt job i en fart.
Hendes nye chef viser sig at være hendes store kærlighed fra skoletiden, som hun ikke har set siden afslutningsfesten.....
Kan det blive værre? Ja! Da den halvkendte komiker-ekskæreste begynder at bruge detaljer fra deres forliste forhold i sit stand-up repertoire. Men måske kan Georgina tage magten over sin fortid og vende det til hele sin fordel?

Om forfatterer:
Mhairi McFarlane er født i Skotland i 1976, og hendes urimeligt forvirrende navn udtales "Vaa-Ree".
Hun har læst engelsk på University of Manchester, og efter en periode, hvor hun arbejdede som journalist, skriver hun nu bøger på fuld tid.
Hendes debutroman er HarperCollins´ bedst sælgende e-bog til dato.

Du må aldrig glemme mig er McFarlanes femte bog på dansk.

Hun bor i Nottingham med en mand og kat.


Min anmeldelse:

Jeg var solgt lige fra begyndelsen af. 

Georgina er virkelig uheldig både at miste sit job og kæreste på samme dag. Men begge dele er noget hun ikke er tjent med at have i sit liv. 
Hun finder hurtigt et nyt job på en bar. Hun bliver først spurgt om hun vil hjælpe til et gravølsarrangement, hvilket hun takker ja til.
Georgina liver slået helt ud af den da det viser sig at hendes første kærlighed, Lukas McCarthy, er medejer på den bar, hvor hun har hjulpet ved gravølsarrangementet. Hun genkender ham med det samme, men tror ikke han har genkendt hende.
Bogen er fyldt med humor, venskab, kærlighed, dramatik, sorg og heling. Og det hele er flettet godt ind i hinanden.

Georgina har en søster og de to er lige så forskellige som nat og dag. Men gennem bogen følger vi hvordan de kommer tættere på hinanden.
Der er episoder med hendes eks kæreste hvor jeg sad og tænkte "nej, nej nej´, men jeg krummede mine tæer.

Jeg er vild med udviklingen mellem Georgina og Lukas, tænk at se sin første kærlighed efter 12 år og mærke hvordan kærligheden blomstre op med det samme igen. 

Jeg synes McFarlane skriver på en fantastisk måde der fanger en med det samme og jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg kommer til at læse mere fra hende.

Jeg giver uden tvivl ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ud af 5 og sender mine varmeste anbefalinger videre til at læse denne fantastiske bog.

Tak til HarperCollings´ for dette anmeldereksemplar 

1 kommentar:


  1. Lån fra $ 5000 til $ 50.000
    Alle accepterede kredittyper
    Modtag en låneafgørelse på få minutter
    Få midler direkte til din bankkonto
    Brug lånet til ethvert formål .kontaktinfo
    E-mail: atlasloanfirm@outlook.com
    whatsapp: + 1 (443) 345-9339

    SvarSlet