lørdag den 8. juni 2019

Anmeldelse af Lejlighed til deling af Beth O´Leary - kan indenholde spoilers

Denne anmeldelse er for forlaget HarperCollins



  • Titel: Lejlighed til deling
  • Forfatter: Beth O´Leary
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 448
  • Genre: Roman
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The Flatshare
  • Forlag: HarperCollins
  • Oversætter: Lene Støvring
  • Udkom: Maj 2019
  • Læst:  Juni 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️

Bagsiden af bogen:

Tiffy Morore har brug for en billig lejlighed, og det er i en fart. Leon Twomey arbejder om natten og har brug for penge. Deres venner synes, de er vanvittige, men det er den perfekte løsning: Leon bruger den toværelses lejlighed om dagen, mens Tiffy er på arbejde, og så har hun den resten af tiden.

Men med en sygeligt jaloux ekskæreste, krævede kunder på jobbet, uretmæssigt fængslede brødre, og så naturligvis lige det faktum, at de endnu aldrig har mødt hinanden, finder de snart ud af, at hvis man vil have det perfekt hjem, må man se stort på reglerne...

Om forfatteren: 

Beth O´Leary studeret engelsk på universitetet, inden hun begyndte at arbejde som børnebogsredaktør. Hun bor et stykke uden for London og skrevet Lejlighed til deling i toget på vej til og fra arbejde. Beth O´Learys debutroman er en feel-good roman om at finde kærlighed på de mest uventede steder.


Min anmeldelse: - indenholder spoilers

Ved bagsiden var jeg solgt. Denne bog er fantastisk og meget svært at lægge fra sig. Der skete hele tiden noget nyt, så jeg var nød til at læse mere.

Kan man forelske sig i en, man aldrig har set og kun skrevet post-it sedler sammen med??

Tiffy...... Årh dit lille godtroende pigebarn, heldigvis kommer du over det og bliver så stærk at du tør konfrontere din x. Der sker en stor udvikling med dig gemmen bogen og sikke en dejlig følelse at sidde med ved sidste punktum.

Leon..... Du er bare så stille og forsagt, men når du endelig åbner dig op har du så meget at sige og alt er gennemtænk. Er vild med dig.

Justin.... Dit manipullerende røvhul, føj siger jeg bare. Vil ikke bruge flere ord på dig.

Martin.... Du kommer samme vej som Justin.

Mo..... Du er en fantastisk ven og god lytter. Alle burde have en ven som dig. Jeg ville i hvert fald gerne.

Gerty...... Årh jeg er vild med dig og dine udtalelser. Lidt hårde, men jeg er slet ikke i tvivl om din kærlighed til Tiffy.

Rachel...... Du er den sjove i vennekredsen, der altid nok skal få gang i festen igen, hvis den dør lidt ud. 

Richie..... pigernes ven, er slet ikke i tvivl om at du nok skal finde en sød pige og slå dig ned med. Undre mig dog over du stadig 2 år efter stadig bor hos Tiffy og Leon. Jeg er også så vild med dig.

Tiffy & Leon..... Jeg elsker jeres post-it sedler, fantastisk idé. Og jeg grinte simpelthen af jeres første møde og da Tiffy lige så forsigtigt prøvede at spørge ind (uddrag fra bogen). "Jeg har spekuleret lidt på... da jeg kom ind, mens du var i bad, fik du så........". Hold nu op jeg grinte efter dette afsnit. 

Som jeg skrev i starten er dette en bog man bare er NØD til at læse helt færdig. Jeg sad helt ude på kanten, da Justin stod og hamrede på den dør. Jeg var overbevist om at han ville ende med at komme ind af døren.

Alt i alt giver jeg 5 ❤️❤️❤️❤️❤️ ud af 5. Håber der kommer mere fra Beth, kunne godt tænke mig en spinoff med Rachel og Richie, kan godt forstille mig de 2 sammen.

Og til spørgsmålet først i min anmeldelse: Ja det kan man og det ved du hvis du har læst bogen. Rigtig god fornøjelse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar