fredag den 21. juni 2019

Anmeldelse af Lille toværelses med potentiale af Camilla Davidsson

Denne anmeldelse er for Palatium Books




  • Titel: Lille toværelses med potentiale
  • Forfatter: Camilla Davidsson
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 328
  • Originalsprog: Svensk
  • Originaltitel: Liten tvåa med potentiale
  • Forlag: Palatium books
  • Oversætter: Rane Rørdam Knudsen
  • Udkom: Juni 2019
  • Læst:  Juni 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️

Bagsiden af bogen: 

Sofia har styr på livet. Hun har et attraktivt job som junioranalytiker i Corporate Finance hos en af Sveriges største banker, er kæreste med den perfekte og ambitiøse Oliver, og så har hun lige købt sin drømmelejlighed. 
Jobbet er godt nok lidt for stressende, men hvis hun bare kan formå at hænge i, ligger de helt store karrieremuligheder foran hende.
Lejligheden er godt nok lidt for dyr og trænger alvorligt til en renovering, men den ligger i den helt rigtige del af Stockholm. Og Oliver er godt nok lidt for ulidenskabelig og overfladisk, men han har det rigtige job og den rigtige baggrund – og så synes Sofias karrierefar, at Oliver passer rigtig godt ind i familien.

Fra barnsben har Sofia dagligt tegnet de smukkeste skitser. Hun er mere end almindelig talentfuld, men har aldrig betragtet sine kreative gaver som andet end et tidsfordriv, der kan tage den værste stress.
Og stress er der nok af, for da Sofia får en ny og uempatisk chef, begynder jobbet for alvor at kræve sin pris.
Sofia hyrer et lille firma til at forestå renoveringen af sin lejlighed, og planen er, at hun vil arbejde så meget som muligt, mens den står på. Men den nærmest grænsesøgende håndværker Arvid lader sig ikke
snyde af Sofias perfekte overflade. Han begynder at stille spørgsmål ved hendes livsvalg, og da han udviser interesse for hendes tegninger, bliver det sværere og sværere for Sofia at undertrykke sin
kreative side – og efterhånden bliver det umuligt for hende ikke at tage hele sit liv op til revision.

Min anmeldelse:

Jeg lyver hvis jeg ikke siger jeg havde glædet mig til at læse denne bog af Camilla Davidsson (CD). Jeg har læst hele Emma-serien, og den måde CD skriver på har fanget mig. 
Jeg er vild med denne bog. Igen fanger CD mig med det samme. 

Jeg er vild med Sofia og Arvid, og det er skønt at læse hvordan Sofia ændre sig, jeg synes dog at det er lidt langtrukken de 14. dage hvor hun ikke har kontakt med Arvid. Men ellers er det en skøn bog. Jeg var slet ikke fan af Oliver. Han irriterede mig fra starten af og jeg ventede bare på Sofia fik taget sig sammen til at sig stop.
Sofias far Lars kunne jeg godt tænke mig at høre mere om, han lyder som en meget spændende mand. Og hendes mor Susanna, lyder til at være en sjov kvinde, efter hun fandt den gruppe der ligesom hjalp op af det hul hun faldt ned i efter skilsmissen. Jeg håber hun finder en ny mand.

Jeg vil ikke skrive for meget da det vil ødelægge bogen og historien. Jeg kan varmt anbefale denne bog til andre. Det er en sød historie der forgår i det smukke svenske land. 

Jeg vil glæde mig til efterfølgeren. 

Jeg giver uden tvivl 5 ❤️ ud af 5


Om forfatteren:
Camilla Davidsson debuterede i 2014 med Under mælkevejens stjerner, den første bog i
serien om karrierekvinden Emma og hendes valg i livet. Siden har hun udgivet tre bøger mere i samme serie:
Pensionatet ved verdens ende, Englene
danser i daggryet og Sange i
skumringen.
Senest har Camilla udgivet Lille
toværelses med potentiale i Sverige, hvor de alle har opnået bestsellerstatus. Opfølgeren I
fikonträdets skugga udkommer til efteråret.
Før hun blev forfatter på fuld tid arbejdede hun med markedsføring. I 2013 flyttede hun fra storbyen sammen med sin mand og tvillingedøtre for at komme tættere på naturen



Tak til Palatium Books for dette anmeldereksemplar 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar