onsdag den 30. december 2020

Anmeldelse: Eventyre slutter her af Emma Mills

 


·                     Titel: Eventyret slutter her

·                     Forfatter: Emma Mills

·                     Sprog: Dansk

·                     Antal sider: 333

·                     Originalsprog: Engelsk

·                     Originaltitel: This Adventure Ends

·                     Genre: Young-adult roman

·                     Forlag: Palatium books

·                     Oversætter: Camilla Engkjær Laursen

·                     Udgivelsesår på dansk: 2020

·                     Læst: december 2020

·                     Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤

 

Om bogen:

17-årige Sloane Finch skal til at starte i en ny skole på sit sidste år af high school. Hendes far er en succesrig forfatter med skriveblokering. For at han kan genfinde inspirationen, er hele familien flyttet fra New York til Florida, hvor de har holdt ferie mange gange.

I Florida bor tvillingerne Gabe og Vera. De har lige mistet deres mor, og til deres store skam har deres far hurtigt giftet sig igen med en ung kvinde på 22 år. Deres nye stedmor er gravid, og de kan slet ikke forholde sig til hverken tabet af deres mor eller den nye situation.

Overraskende for Sloane åbner tvillingernes vennegruppe sig for hende, og hun får for første gang i sit liv venner, der betyder alt for hende. Tidligere har Sloane ikke for alvor knyttet sig til nogen og har heller aldrig haft en bedste ven. Nu oplever hun pludselig sociale muligheder, som er spændende og altopslugende, men samtidig er det skræmmende nyt og usikkert. Da et maleri, som tvillingernes mor har malet, forsvinder, tager Sloane det på sig at lokalisere det igen sammen med en af sine nye venner. Jagten på maleriet bringer hende tættere på både hendes nye ven og de to tvillinger.

 

Eventyret slutter her er en young adult-roman fyldt med intense og vigtige venskaber, en vidunderlig familie og en skarp og vittig dialog. Og selvom barndommen er forbi, er det eventyrlige i livet måske lige begyndt.

 Min vurdering:

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde. Det er ikke første gang jeg læser noget af Emma Mills. Sidst kan jeg huske jeg skulle lidt ind i bogen før den fangede, det skulle jeg ikke her. Fra første side var jeg så nysgerrig på hvem Sloane Finch var at jeg bare måtte fortsætte. Og jeg er bestemt ikke blevet skuffet.

Jeg er vild med karaktererne, Sloane og tvillingerne, Gabe og Vera får hurtigt bygget et venskab op og til at begynde med er Sloane meget tilbageholdende, da hun aldrig har oplevet denne åbenhed fra andre før. Inden hun ser sig om, har hun fået fem nye venner.

Sloane er til stede, da Gabe opdager at et maleri hans afdøde mor har malet er væk. Sloane sætter alt ind for at finde dette maleri og kommer langt omkring. Spørgsmålet et så om de får fat i det eller om det er væk for altid.

Jeg vil på denne sidste dag sende mine varmeste anbefalinger til denne bog, den er fyldt med latter, gråd, familie, venskaber og kærlighed. Jeg kan uden tvivl sende fem ❤️❤️❤️❤️❤️ ud af fem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar