fredag den 17. maj 2019

Anmeldelse af Bitter Frugt - med spoiler

Denne anmeldelse er for Bech´s Books


  • Titel: Bitter frugt
  • Forfatter: Harriet Tyce
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 349
  • Genre: Thriller
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Blood Orange
  • Forlag: Gyldendal
  • Oversætter: Rasmus Hastrup
  • Udkom: 2019
  • Læst:  Maj 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️

Bagsiden af bogen:
En mørk, afhængighedsskabende thriller.

En hengiven mand, en skøn datter og en karriere, der kører på skinner. Alison har det hele.
Der er bare et par ting: Hun drikker for meget, tager sig ikke af sit barn og har en affære med en kollega, der går lige til grænsen og lidt over.

Da hun får til opgave at forsvare en kvinde anklaget for mord, øjner hun muligheden for at få sit liv på rette køl. Men der er noget ved kvindens historie, der ikke stemmer. Og der er nogen, der holder øje med Alison. "Jeg ved hvad du laver", står der i de sms´er, hun får fra et ukendt nummer. Nogen vil have hende til at bøde for hendes fejltrin.

Og så en dag forsvinder hendes datter........


Om forfatteren:
Harriet Tyce er født og opvokset i Eidenburgh. Hun har studeret engelsk og jura og har arbejdet som advokat i mere end ti år, indene hun tog en master i Creative Writing. BITTER FRUGT er hendes debut.


Min anmeldelse: - indeholder spoiler
Jeg faldt tilfældigt over et opslag på facebook fra Bech´s Books, hvor de søgte efter gæstebloggere og jeg tænkte hvorfor ikke? Det er da en måde hvorpå jeg måske kan få min blog og Instagramprofil ud til flere.
Jeg skrev til dem og fik lov til selv at vælge en bog fra en liste og det blev BITTER FRUGT, da den allerede stod på min TBR liste.

WOW! siger jeg bare. Sikke en fantastisk bog. Jeg blev opslugt fra starten af og havde så svært ved at lægge bogen fra mig igen.
Jeg er vild med Alison, hun er en sej kvinde. Hurtigt regnet jeg ud at der var noget ved hendes mand. Der var noget der ikke var rigtigt og jeg må indrømme at tanken også slog mig om han bedøvede hende. Jeg kunne fra starten af ikke lide Carl, der var noget ved ham jeg ikke kunne lide. Den måde han behandlet Alison på og han konstant tog Mathilda væk fra hende brød jeg mig ikke om. Men godt skrevet. Den kom virkelig under huden på mig. Jeg er selv mor med stort M, så jeg blev virkelig trist på Alisons vegne.

Jeg var overbevist om at Carl havde noget at gøre med Edwins mord, så jeg blev noget overrasket over at det var James der slog ham ihjel.  Den havde jeg ikke set komme. Jeg var med det samme helt sikker på at det ikke var Madeleine. Så da jeg læste og jeg citere "Ja, det var James, der dræbte Edwin". Sad jeg måbende tilbage og måtte læse afsnittet et par gange for at være helt sikker på jeg læste det rigtigt.

Patricks omstændigheder og Mathildas forsvinden var jeg overbevist var Carls værk. Jeg fik delvist ret. Og igen blev jeg irriteret på Carl fordi han fejer Alison sådan af vejen da hun vil kramme Mathilda. Og da han melder at han vil skilles og Alison skal flytte med det samme uden at sige farvel til Mathilda bandede jeg en del af  ham. Jeg havde ikke forudset at Patrick ville blive anmeldt og det videre forløb havde jeg heller ikke forudset. Jeg havde håbet at han og Alison ville ende sammen.

Heldigvis ender alt godt for Alison.

Jeg sender hermed den varmeste anbefaling af sted på denne bog. Den er fantastisk og en bog jeg kommer til både at læse igen eller høre på lydbånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar