mandag den 6. maj 2019

Anmeldelse af Noget om Grace

Denne anmeldelse er for Palatium Books.


  • Titel: Noget om Grace
  • Forfatter: Carey Heywood
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 265
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: Stages of Grace
  • Forlag: Palatium books
  • Oversætter: Astrid Lindeloff
  • Læst:  Maj 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️


Bagsiden af bogen:

Noget om Grace 
Sorgens fem faser: benægtelse, vrede, forhandling, depression, accept ... Stedet er det kolde og barske Ohio, USA. Den unge klinikassistent Grace, bor sammen med sit livs kærlighed, Jon, i en lille uprætentiøs lejlighed i en halvkedelig forstad til Cleveland. Grace er helt sikker på, at Jon er manden i hendes liv. Eller det vil sige, at sådan har det været indtil for nylig. For efter at Jon har mistet sit arbejde, er han begyndt at opføre sig anderledes. Og ikke på en god måde. Grace er måske ikke længere helt så sikker på, at forholdet kan bære, men det er ikke noget hun tør indrømme. For bortset fra Jon, er Grace alene i verden. Hendes forældre er døde i en bilulykke, hun er enebarn og hendes bedsteforældre er for længst borte. Men pludselig en dag dukker et uventet brev op som sender hende ud i en hvirvelvind af forandringer. Nogle gange er det sværeste i livet at give slip.


Min anmeldelse:

Endnu en fantastisk bog af Carey Heywood. Jeg er vild med hendes måde at skrive på. Hun fanger en med det samme og det gør hun også med denne bog.
Jeg indrømmer at jeg blev pænt irriteret på Grace og sad og tænkte "kom nu væk fra den idiot. Han udnytter dig så meget".
Jeg var igennem følelses registeret, græd, grinte og var vred. Men havde også stor forståelse for Grace. Heldigvis får hun et brev fra en slægtning hun ikke vidste var i live og rejser til Florida for at møde denne person. Der viser sig at være hendes bedstemor, hendes mors mor. Grace er der en uge og får bygget et forhold op til hendes bedstemor, Kate, samt til en ung fyr, Ryan, der er nabo til Kate. 
Grace er ikke meget for at tage hjem igen efter den uge i Florida, men er nød til det både pga. sit arbejde men også fordi hun har Jon der. Det er en noget kold og kedelig modtagelse hun får fra Jon og hun er knapt noget hjem før hun beslutter sig for at flytte til Florida. 
Ryan flyver op for at hjælpe hende med flytningen. 
Grace virker først til at være en meget sky og stille pige, men jeg skal da ellers love for hun har temperament, og det er skønt at læse, da hun endelig giver slip over for Jon, desværre kommer hun ikke ud med alt. Men får sagt nok. 
Der kommer ikke meget modstand fra Jon, da han og Grace tager snakken, Jeg havde lidt håbet at han ville får øjnene op og prøvet lidt hårdere at få hende tilbage igen. Men jeg tror han bliver forskrækket over at se Ryan komme og hjælpe hende med flytningen.

Jeg kunne sagtens skrive meget mere og uddybe en masse, men så vil det være kedeligt for jer andre læsere at læse bogen. Jeg kan varmt anbefale denne bog, men det kan jeg med alle Carey Heywoods bøger, hun er fantastisk. Glæder mig til der kommer mere fra hende.



Om forfatteren: 
New York Times og USA Today bestseller-forfatter med 21 bøger udgivet og mange flere på vej. 
Hun er født og opvokset i Alexandria, Virginia. Hun bor sammen med sin mand, tre nogle gange bedårende børn, en gavtyv af en sort kat og deres fire kilo tunge kamp-Yorkshire Terrier.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar