torsdag den 5. september 2019

Anmeldelse: Hun var velkommen af Adele Parks


Denne anmeldelse er for forlaget HarperCollins



  • Titel: Hun var velkommen
  • Forfatter: Adele Parks
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 479
  • Genre: Thriller
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: I Invited Her In 
  • Forlag: HarperCollins
  • Oversætter: Kamilla Pontoppidan Haderup
  • Udkom: 2019
  • Læst:  August/september 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️



Bagsiden af bogen:

Da de gik på college, var Mel og Abi hinandens bedste venner, og de delte glæder og sorger, lige indtil Mel blev gravid og blev tvunget til at springe fra studiet.

Sytten år senere kunne de to kvinders liv ikke være mere forskellige. Mel er lykkeligt gift og bor sammen med sin mand og tre yndige børn i England. 

Abi rejste til LA, hvor hendes liv har været en lang fest i overhalingsbanen som tv-vært og ven med de kendte. Festen sluttede dog brat, da hun opdagede kæresten i seng med en anden, og det eneste, som Abi har brug for lige nu, er en god ven, som vil dele vin og sorger med hende. Findes der et bedre sted end hos Mel og hendes forstående mand?

Da Mel bliver kontaktet af sin gamle veninde, tøver hun ikke et sekund med at tilbyde kost og logi og varmen fra et hyggeligt hjem. Der går dog ikke længe, før Mel begynder at sætte spørgsmålstegn ved Abis historie. Hvad er det, hun skjuler? Og hvad var den egentlige årsag til, at hun vendte hjem?


Min anmeldelse:

Bogen igennem følger vi skiftevis de to hovedpersoner, Mel og Abi. Et par gange følger vi også Bens side af historien. Det er sjovt at se hvordan de fanger tingene forskelligt, men gør vi ikke alle det?

Hvorfor dukker Abi pludselig op efter sytten år, hvad er hendes grund helt præcis? 
Pludselig bliver Mels verden truet og det ser ud til at hele hendes verden falder fra hinanden, men gør den nu også det? Jeg vil ikke fortælle for meget da det ødelægger oplevelsen ved at læse bogen.

Man får følelsen af at alt er perfekt mellem Mel og Abi, men man bliver overrasket over de chokerende hemmeligheder der er. Igen vil jeg ikke uddybe da det vil ødelægge oplevelsen for andre.

Hele bogen igennem havde jeg en følelse af at Abi var falsk og det viste sig jo også til sidst at jeg havde ret. Jeg har stor sympati for Mel.

Den er skrevet i et let læseligt sprog og man er hurtigt indfanget i fortiden med utroskab, løgne og hemmeligheder. Der er mange ting på spil og jeg vil sige vi er ude i et psykologisk magtspil, med en masse drama.

Hun er velkommen er kaldet en Thriller, men det er jeg ikke enig i, jeg ville sige den går under kategorien spændingsroman. 

Jeg vil give 4 ❤️❤️❤️❤️ ud af 5 ❤️ . 

Til sidst har jeg kun én ting at sige: LÆS den!


Tak til Forlaget Harper for dette fine anmeldereksemplar

Ingen kommentarer:

Send en kommentar