søndag den 15. september 2019

Anmeldelse: Molly oh Kurthilde af C.G Valentin og Christoffer Grøntved.

Denne anmeldelse er for forlaget Petunia


  • Titel: Molly og Kurthilde
  • Forfatter: C.G. Valentin & Christoffer Grøntved
  • Sprog: Dansk
  • Genre: Børnebog
  • Forlag: Petunia
  • Udgivelsesår:  2019
  • Læst: September 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️

Bagsiden af bogen:
Hunden Molly snubler en dag over en lille snegle med et fint, regnbuefarvet hus. I huset bor Kurthilde!

Snart slår Ninja-edderkoppen, PeppeRonni sig til følget. Han har en helt klar mening om, hvordan man er en "rigtig" dreng og en "rigtig" pige.

Heldigvis får Kurthilde snart lært dem, at man ikke behøver dele alting op i drenge- og pigeting. Sammen udvisker Molly, PeppeRonni og Kurthilde grænserne og knytter venskab.


Min anmeldelse:
Super sød historie. Den er skrevet i et let læseligt sprog, og den vil være god til at skabe dialog mellem børn og voksne om de normer der er i vores samfund i dag omkring forskellen på drenge og piger. 

Jeg er vild med illustrationer, de er super skønne og lige noget der fanger børn med de farver der er brugt.

Jeg vil varmt anbefale denne bog, både i børnehaven i storbørensgruppe og i indskolingen.

Jeg giver fem ❤️❤️❤️❤❤️ ud af fem. 


Min datters anmeldelse:
"Den er god. Kommer der en mere?"
Hun var vild med tegningerne, især hunden og de store øjne.

Liva giver fem ❤️❤️❤️❤️❤️ ud af fem

Tak til forlaget Petunia for anmeldereksemplaret. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar