lørdag den 29. august 2020

Anmeldelse: Det bedst som er hændt mig af Johanna Schreiber

 



  • Titel: Det bedste som er hændt mig
  • Forfatter: Johanna Schreiber
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 307
  • Originalsprog: Svensk
  • Originaltitel: Det bästa som har hänt mig
  • Forlag: Palatium Books
  • Oversætter: Stine Hauge Tarp & Claus Lund Rosenkilde
  • Udgivet på dansk: 2020
  • Læst: August 2020
  • Bedømmelse:  ❤️❤️❤️❤️ 

 

 

Om bogen:

At få et barn er simpelthen Meningen Med Livet. Eller? For Ermina, Freddie og Sigrid har vejen til den positive graviditetstest været vidt forskellige. Men nu sidder de der. Med skrigende spædbørn, utætte bryster og en partner, som ikke rigtigt forstår. Alle tre stiller

sig selv det samme spørgsmål: Er det sådan her, det skal være?

 

Ermina opgiver mødregruppen, som ikke leverer andet end løgne om søvn og taknemmelighed. Ved et tilfælde støder hun på Freddie og Sigrid, og sammen danner de deres egen gruppe. De tre kvinder er vidt forskellige, men alligevel skaber de et stærkt

venskab, som hjælper dem med at håndtere fødselsdepression, kampen mod de frygtede graviditetskilo og en ligestillings fikseret, men fraværende mand.

I fællesskab indser de, at tingene aldrig er, som man tror, og at selv mødre en gang imellem bliver nødt til at skifte caffe latten ud med champagne.

 

 

Min vurdering:

Først må jeg sige at da jeg så bogen blev jeg draget mod bogen. Jeg er slet ikke i tvivl om at bogen handler om børn og venskaber, det er så tydelig ud fra coveret. Et meget smukt cover.

Bøger om kampen frem til en positiv graviditetstest er altid noget der rammer mig. Jeg var selv gennem hormonbehandling med min første fødte, derfor kan jeg sagtens sætte mig ind i hvordan de følelser er at måned efter måned at stå med en negativ test.

Jeg synes det er en bog med mange spændende emner som i dag er meget fremme. Stress i hverdagen med børn, arbejde, sociale medier, familier og meget mere. Alt er skrevet i en sobert tone hvor der er langt vægt på selve historien og ikke forfatterens mening.

Jeg kan varmt anbefale denne bog lige meget om man har børn, er gravid, har fået eller er langt fra at nå dertil, så synes jeg du skal kaste dig ud i den.

Jeg vil sende fire ❤️❤️❤️❤️ ud af fem af sted med denne anmeldelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar