tirsdag den 1. oktober 2019

Anmeldelse: Den anden kvinde af Daniel Silva

Denne anmeldelse er for forlaget HarperCollins


  • Titel: Den anden kvinde
  • Forfatter: Daniel Silva
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 447
  • Genre: Thriller
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The other woman
  • Forlag: HarperCollins
  • Oversætter: Nikolaj Kvistgaard Johansen
  • Udkom: 2018
  • Læst:  September 2019
  • Bedømmelse: ❤️

Bagsiden af bogen:

I en isoleret landsby i Andalusiens bjerge begynder en hemmelighedsfuld, fransk kvinde at skrive sine erindringer - historien om en mand, hun engang elskede i det gamle Beirut, og et barn, som blev taget fra hende i sammensværgelsens navn. Kvinden kender til en af Kremls dybeste hemmeligheder . identiteten af KGB´s højst placeret dobbeltagent i Versten.

Kun én mand kan opklare sammensværgelsen - den legendariske spion og chef for den den israelske efterretningstjeneste, Gabriel Allon. Hans jagt på forræderen fører ham både fra Israel til Østrig og USA og tilbage i tiden til et af koldkrigehistoriens største mysterier. Men uret tikker, og selve den globale verdensorden står på spil i den hemmelige krig mellem øst og vest.

Den anden kvinde er et moderne mesterværk om spionage, kærlighed og forræderi skrevet af New York Times-bestsellerforfatter Daniel Silva


Min anmeldelse:

Det her har nok været den sværeste anmeldelse at skrive for mig.

Jeg har ikke før læst Daniel Silva, så jeg vidste ikke hvad jeg gik ind til. Og jeg må indrømme at bogen slet ikke fanget mig. Det var en kamp at læse den til sidste side. Der er meget at holde styr på, hele bogen igennem og vi kommer gennem en masse lande.

Vi følger Gabriel Allon, en legendarisk spion og chef for den israelske efterretningstjeneste. Der gennem mange lande skal prøve at finde ud af hvem forræderen er. Og bagsiden afsløre også at en fransk kvinde sidder i Andalusiens og nedfælder sine erindringer, men vi skal langt ind i bogen før vi møder hende første gang, hvilket også gør at jeg ikke mener bagsiden og bogen passer sammen.
Der er mange spring igennem bogen, hvilken gør at man skal holde tungen lige i munden for at følge med.

Jeg har svært ved at anbefale bogen, igen da jeg ikke blev fanget. Derfor kan jeg også kun give et ❤️ ud af fem ❤️❤️❤️❤️❤️

Tak til HarperCollings´ for dette anmeldereksemplar 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar