mandag den 28. oktober 2019

Anmeldelse: Den tavse fontæne af Rebecca James

Denne anmeldelse er for Flamingobooks


  • Titel: Den tavse fontæne
  • Forfatter: Rebecca James
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 398
  • Genre: Romance
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: The Silent Fountain
  • Forlag: Flamingo
  • Oversætter: Rasmus Hastrup
  • Udkom: 2018
  • Læst: Oktober 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️


Bagsiden af bogen:

"Han bliver aldrig din. Han vil altid være min." Ordenene griner op mod mig. Blækket er udtværet og mørkt, nedkradset hurtigt, rystende og fortvivlet, som af en, der er gået fra forstanden.

Los Angeles, 1976. Den smukke Vivian Lockart, er en funklende stjerne i Hollywood, da hun møder den unge, italienske læge Giovanni Moretti. Forelskede og nygift rejser de til Gios gamle familiehus i Italien, men Gio har hemmeligheder, og særlig én person nægter at give slip på ham ...

London, 2016. Jorden ulmer under Lucy Whittaker. En skandaler, der vil gøre hende til Londons mest forhadte kvinde, er ved at eksplodere. Da hun får mulighed for at arbejde som stuepige i et stort hus oppe i de italienske bjerge, pakker hun sit hårdt medtaget hjerte og sine knuste drømme og rejser afsted.Hendes arbejdsgiver viser sig at være en mystisk, ældre kvinde, der har trukket sig tilbage fra omverdenen. Der er noget ildevarslende og gådefuldt over huset, og det går langsomt op for Lucy, at det gemmer på en tragisk kærlighedshistorie og hemmeligeheder, som rækker langt ind i nutiden.


Min anmeldelse:

For mig er en forside en vigtig del af en bog og jeg med det samme indfanget i forsiden af den tavse fontæne, og bagsideteksten var i den grad og fængende.

Vi skiftes til at følge vores to hovedpersoner, Lucy og Vivian. Jeg blev med det samme draget ind i Vivian, hun virkede så hemmelighedsfuld og samtidig var det tydeligt at hun bar på en meget sorgfuld fortid. 

Bogen er bygget op i nutid og datid, der gør at vi får en god indsigt i Vivians tidligere liv, og hvad der er sket af tragiske ting igennem hendes liv.
Uden at ødelægge historien vil jeg indrømme at jeg fik tårer i øjnene på en af de sidste sider. 

Det fede ved denne bog er at den fanger en, den er skrevet så godt at det er svært at lægge den fra sig. Og plottet holdt lige til det sidste. Hvilket var en fantastisk følelse at sidde med.

Der sker rigtig meget hele vejen igennem bogen og lige som jeg troede jeg havde regnet plottet ud, skete der noget nyt, og jeg blev nysgerrig på hvad der ellers ville ske. Bogen fanger og er meget svær at lægge fra sig.

Jeg kan uden tvivl sende de varmeste anbefalinger videre på denne bog og give fem flotte ❤️❤️❤️❤️❤️ ud af fem.

Det er en historie fyldt med kærlighed, familiedrama, tragiske begivenheder samt ulykkelig kærlighed.


Om forfatteren:

Rebecca James har studeret engelsk og medievidenskab og arbejdede som forlagsredaktør, før hun begyndte at skrive på fuld tid. Hun har tidligere udgivet seks romaner under navnet Victoria Fox, og Den tavse fontæne er solgt til udgivelse i otte lande.




Tak til Flamingo for dette anmeldereksemplar 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar