torsdag den 3. oktober 2019

Anmeldelse af pigefest... for Søren af Ane Gudrun

Denne anmeldelse er for forlaget Petunia



  • Titel: Pigefest... for Søren!
  • Forfatter: Ane Gudrun
  • Sprog: Dansk
  • Genre: Børnebog
  • Forlag: Petunia
  • Udgivelsesår:  2019
  • Læst: September 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️

Bagsiden af bogen:

Tulle Mulle Myntheberg havde drømt om en pigefødselsdag længe. Pink-party-drømmefest med enhjørning-cupcakes, kanin-servietter og glimmer-sugerør.
Sådan en fødselsdag, som Bellas mor havde holdt for Bella.
Men Tulle j´havde ikke en mor som Bellas.
Eller en mor som Victorias mor. Eller som nogen anden mor for den sags skyld.
Hun havde en far og en Søren.

"Fa-ar?" spurgte Tulle derfor.
"Mhja-a," svarede far med læberne fulde af søm.
"Kan man købe en mor?"
Far tabte et par søm på gulvet.
"De ved min fødselsdag, ik?" sagde Tulle.
"Nu igen?" svarede far.

"Ja, men det er fordi, jeg alligevel ikke vil have fødselsdag for hele klassen. jeg vil gerne have en pigefødselsdag. En mega freaking-lyserød fødselsdag som Bellas. Og så tænkte jeg, om man kan købe en mor?"

Min anmeldelse:

Tulle vil så gerne have en rigtig lyserød pigefødselsdag, men det kan hun ikke for hun har kun en far og en Søren. Søren er fars nye kæreste, som hun ikke rigtig kender.
Tulles far er lige som alle andre fædre, han kan slå søm i, køre bil og havr skjorte på. Men lave lyserøde kager og drinks kan far ikke. 
Hun bliver dybt ulykkelig da far fortæller han har inviteret alle pigerne og da dagen oprander, får hun en dejlig overraskelse.

En super sød historie, jeg varmt vil anbefale. Og jeg er vild med hende navn Tulle Mulle Myntheberg.

jeg giver fem flotte ❤️❤️❤️❤️❤️ ud af fem ❤️❤️❤️❤️❤️. og illustrationerne er så skønne.


Tak til forlaget Petunia for anmeldereksemplaret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar