søndag den 20. oktober 2019

Anmeldelse: I det øjeblik var jeg din af Mhairi McFarlane

Denne anmeldelse er for forlaget HarperCollins


  • Titel: I det øjeblik jeg var din
  • Forfatter: Mhairi McFarlane
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 399
  • Genre: Roman
  • Originalsprog: Engelsk
  • Originaltitel: You Had Me at Hallo 
  • Forlag: HarperCollins
  • Oversætter: Kamilla Pontoppidan Haderup
  • Udkom: 2018
  • Læst: Oktober 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️❤️

Bagsiden af bogen:

Hvad sker der, når den. som knuste dit hjerte, pludselig dukker op igen?

Midt under bryllupsforberedelserne, bestemmer Rachel sig for at hæve forlovelsen, og hendes fremtid ser mildest talt usikker ud.

Det gør ikke situationen bedre, at Rachel hører, at Ben, hendes ungdomskæreste og første kærlighed, er flyttet til byen.

Da det lykkedes Rachel at få arrangeret et "helt tilfældigt" møde, kommer der gang i det gamle venskab igen - og for Rachel en del mere end det. Ben har dog giftet sig med en kvinde, der er lige så smuk som han selv, og ser altså ikke Rachel som andet end en god ven. Men det har Rachel det helt fint med. eller?


Min anmeldelse:

Endnu en gang har jeg fornøjelsen af at anmelde Mhairi McFarlane. Denne gang er det I det øjeblik var jeg din. Dette er min tredje Mhairi McFarlane bog jeg læser og jeg er, som med de andre, vild med den.

Rachel beslutter sig fra det ene øjeblik til det andet at hun ikke ønsker det ægteskab, som hun faktisk står og er i gang med at planlægge. Midt i et skænderi med Rhy går det op for Rachel at hun ikke har lyst til dette bryllup. Alt føles forkert, lige fra frieriet til planlægningen til hvem der skal spille musikken ved brylluppet.

Fra en veninde får Rachel at vide at Ben, Rachels ungdomskæreste er set i byen, så Rachel sætter alt ind for at støde ind i ham og herfra går det ellers derud af. Der er bare et problem, Ben er gift.

Denne bog en sjov, hjertevarm, fyldt med humor og lige til at gå til. Den springer rundt i fortid og nutid, hvilket gør man som læser får god indblik i hvad der er sket tidligere.

Jeg giver uden tvivl fem ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ud af fem og sender mine varmeste anbefalinger videre til at andre skal læse denne humorfyldte og fantastiske bog.



Om forfatterer:

Mhairi McFarlane er født i Skotland i 1976, og hendes urimeligt forvirrende navn udtales "Vaa-Ree".
Hun har læst engelsk på University of Manchester, og efter en periode, hvor hun arbejdede som journalist, skriver hun nu bøger på fuld tid.
Hendes debutroman er HarperCollins´ bedst sælgende e-bog til dato.

Du må aldrig glemme mig er McFarlanes femte bog på dansk.

Hun bor i Nottingham med en mand og kat.



Tak til HarperCollings´ for dette anmeldereksemplar 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar