torsdag den 17. oktober 2019

Anmeldelse: Sammenbragt af Kristina Aamand

Denne anmeldelse er for forlaget HarperCollins




  • Titel: Sammenbragt 
  • Forfatter: Kristina Aamand
  • Sprog: Dansk
  • Antal sider: 256
  • Genre: Roman for voksne
  • Forlag: HarperCollins
  • Udkom: 2019
  • Læst:  Oktober 2019
  • Bedømmelse: ❤️❤️❤️❤️


Bagsiden af bogen:

"Der burde være en advarsel som dem på cigaretpakkerne, når folk slår to familier sammen. Sammenklask kan dræbe, eller: Andet ægteskab afkorter dit liv med mindst ti år."

Forfatter Kathrine bor sammen med sin nye mand, Max, i en familie med fire sammenbragte børn. Det kan være svært at finde tid til at skrive og hårdt at få det hele til at hænge sammen - ja, bare at skulle finde to ens sokker" Samtidig lurer Max´ eks-kone, "Moderskibet Mette", som en konstant trussel i baggrunden, der blander sig i alt fra sexliv til madpakker. Hvad er løsningen: polyamourøse forhold, swingersex - eller skal dine og mine børn udvides med et vores barn?

Min anmeldelse:

Fantastisk bog fyldt med humor og sjove kommentar. Jeg kan fuldt ud sætte mig ind i Kathrines dilemma omkring moderskibet Mette, har selv prøvet at stå som bonusmor, hvor moderen til børnene gerne ville styre alt og havde en mening om alt.
Men jeg synes godt nok Max er en vatnisse. Han skulle tage og sætte Mette på plads en gang for alle. Det ville have klædt ham, forstå simpelthen ikke de mænd der er bange for at sige fra. Mænd skal ikke finde sig i alt fra deres ekser, og de ekser skal lade være med at komme med trusler om at hvis de ikke gør som de siger må de ikke se børnene. Come on! I har været to om at skabe disse børn, de er skabt i kærlighed, så lad den kærlighed blive ved børnene også selvom i går fra hinanden. Det er børnene der i sidste ende er taberne.
Jeg synes Kristina har skildret deres hverdagsliv rigtig godt, og jeg er slet ikke i tvivl om at hun har brugt erfaringer fra sit eget sammenbragte liv. Og som bonusmor kan jeg nikke genkendende til mange af de problematikker Kathrine udsættes for igennem bogen.

Jeg kan synes Manja og Mette er for meget og det ville have klædt Mette at trække sig, men igen, det er der desværre nogen kvinder der bare ikke kan. 

Jeg er vild med Jack og det at han slet ikke lægger skjul på at han vil knalde Kathrine. 

Bogen er fuld af humor, men også alvorlige dilemmaer, så som skal vi som sammenbragt have et fælles barn eller nøjes med de to gange to sammenbragt børn vi har.

Jeg vil varmt anbefale denne bog og kan give den fire store ❤️❤️❤️❤️. Grunden til den sidste ikke gives er at jeg mener der mangler noget handling fra Max´ side. og eftersom det er fiktion, kan alt lade sig gøre.


Om forfatteren:

Kristina Aamand, prisvindende forfatter med et alsidigt forfatterskab bag sig, lever selv i en sammenbragt familie. Hun har fem børn fra sit tidligere ægteskab, to sammenbragte og et fælles barn med sin nye mand.


  

Tak til HarperCollings´ for dette anmeldereksemplar 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar